همسریابی۱۴۰۳/۴/۸ ۱۶:۵۲:۵۱

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی یار متخصص شما در همسریابی است.

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی یار متخصص شما به عنوان یک سازمان مردم نهاد از جنس تمام دانشگاهی است که با هدف شناسایی توانایی ها و امکانات افراد و گردآوری اطلاعات لازم مربوط به تشکیل، تزویج، تحکیم و تقویت خانواده ها و رفع نیازمندی های آنان در جهت تسبیب و ترویح مراودات و تعاملات فردی و اجتماعی و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده مجوزی با شماره ی ۴۶۱۸۰ اخذ و ثبت کرده است و سعی دارد یار متخصص شما در همسریابی باشد.

[/fusion_builder_row

همسریابی

همسریابی

 قدم اول در همسریابی مطالعه شناختی اصول تعیین معیار اساسی و اصولی اسلامی برای همسریابی توسط متقاضی است که در سایت انجمن و در بخش همسریابی قرار داده شده است. قدم دوم ثبت نام همسریابی و پرکردن فرمهای مربوطه به همسریابی و ارسال آن است و در ادامه جهت معرفی نهایی، انجام تست های شخصیت و معرفی به مشاورین خواهد بود که دارای مجوز از نظام روانشناسی و طلاب حوزه علمیه ی متخصص در این ساحت هستند که مطابق با اصول روانشناختی اقدام به معرفی موردی همسریابی خواهند کرد و در کنار شما به عنوان یار متخصص جهت همسریابی که تحکیم خانواده است، خواهند نمود.

قدم اول مطالعه

مطالعات اولیه برای ازدواج و همسریابی بسیار ضروری است. این مطالعات باید از منابعی موثق همسریابی صورت بگیرد که با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما سازگار باشد. پس از آن به انتخاب معیار با اقتضاعات فردی و خانوادگی خود و به روش علمی همراه با مشاوره تخصصی اقدام شود. «جهت محتواهای تولید شده در انتشارات تحکیم خانواده اینجا کلیک کنید»

قدم دوم ثبت نام

تکمیل فرم های مربوطه و ارسال مدارک که در این لینک وجود دارد.

قدم سوم انجام تست های

  1. آزمون برون گرایی، درون گرایی و عصبی گرایی
  2. آزمون شخصیت
  3. آزمون سازگاری

قدم چهارم معرفی جهت مشاوره

بخش دوم مطالعات شما برای همسریابی بعد از تأیید فرم ها، معرفی جهت مشاوره همسریابی است. مطالعات همسریابی کمک می کند با خود محتواها را تجزیه و تحلیل کنید تا موانع و مشکلات همسریابی برایتان مشخص تر گردد. سپس پرسش های خود را از متخصصان بپرسید.

با شناسایی توانایی ها و شناخت استعدادهای خود هدف هایتان را در سه سطح قابل دسترس، میان مدت و نهایی در یک ریل و در یک راستا مشخص کنید تا اهداف غیرقابل دسترس و نامعقول به حداقل برسد. «پرواضح است که پرسش‌گری درمورد همسریابی از تعقل برمی‌خیزد. بنابراین این نتیجه را بارها دیده و شنیده ایم که: عاقل کسی است که سنجیده رفتار می کند» و این یعنی: پرسش باید در جامعه و در میان مردمان درهمسریابی  نهادینه شده و به صورت فرهنگ درآید.. «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»(سوره ی نحل، آیه ی۴۳). از این رو در دین مبین اسلام ضمن تشویق به پرسش‌گری می آید که پرسش‌های خود را با آگاهان یعنی متخصصین و در اینجا برای همسریابی در میان بگذارید.

نتیجه:

۱) معلوم است که از چه کسانی باید پرسید (فرد باید در زمینه ی پرسش مورد نظر، صلاحیت علمی و تخصص و نیز صداقت داشته باشد).

۲) درباره ی چه چیزی پرسش انجام گیرد (پرسش باید ناشی از انگیزه فهم و کشف حقیقت باشد، نه برای جدال و یا اظهار علم و فضل یا به اصطلاح مچ‌گیری).

همسریابی

نگاه رهبری :

جوانان بدانند اصل قضیه محبت است …اگر بخواهیم زندگی ٬ زندگیٍ خوبی باشد باید آن را از تشریفات زندگی بدور بداریم

مطلب اصلی و اول، این است که این ازدواجی که خدای متعال سنت قرار داده و آفرینش هم آن را اقتضا می‌کند، یکی از نعمتها و اسرار الهی و یکی از پدیده‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی بشری است. می‌شد که خداوند در قوانین آسمانی، این موضوع را لازم، واجب و حتمی و مجاز کند و مردم را رها کند تا یکی یکی بروند و با هم ازدواج کنند، اما این کار را نکرده است. بلکه ازدواج را یک ارزش قرار داده، یعنی کسی که ازدواج نمی‌کند خود را از این ارزش محروم نموده است.۲

Toggle Sliding Bar Area