ظهور مسیح به روایت غرب

شبکه خانگی Netflix با پخش سریال Messia همزمان با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی در بیش از ۱۹۰ کشور توجهات بسیاری را به خود جلب نمود.
کارگردان میشائیل پترونی با انتخاب موضوع آخرالزمان موفق به تحریک احساسات مخاطبانش گشت. او مدعی است که قصد نداشته بطور مستقیم به ظهور مسیح بپردازد؛ اما شواهدی چون انتخاب نام سریال ناقض این ادعاست.
این مجموعه با هدف قرار دادن کلیه مذاهب از طریق ظهور مسیح در سوریه که برای آنان نماد دجال (مسیح دروغین) می باشد و نیز استفاده از کلمه معبد سلیمان به جای بیت المقدس واکنش های بسیاری را برانگیخت. سپس با انتخاب واژه قرآنی المسیح به جای نام غربی آن Jesus christ، کاربرد کلمه امام، گویش به زبان عربی، بیان آیاتی از قرآن که تاکنون رخ نداده بود و انتخاب بازیگری مسلمان با نام مهدی سعی در متأثر کردن مسلمانان و ایجاد شک داشته است. پرداختن به ایران به عنوان مرکز مسلمانان جهان از محورهای اساسی این اثر می باشد. که آن را از طریق ایرانی خواندن مسیح، انتخاب بازیگری با چهره آسیایی (علی رغم ترسیم پوست سفید و موی بلند حضرت مسیح)، سکونت او در ایران،گویش به سبک ایرانی به نمایش گذاشته است اما بکار بردن نام آدار به عنوان ایرانی و بیان خاطرات کار سیرک در ایران (که به هیچ وجه در ایران مرسوم نبوده است) تخیلی بودن آن را بیان می دارد.
از نکات بارز این اثر نمایش صلح طلب بودن رژیم صهیونیستی و توجیه جنایات آن است.
آنچه باعث افزایش توجهات به این سریال نه چندان حرفه ای گردیده است. جای خالی فیلمسازان مسلمان و عدم پرداختن به موضوع اساسی آخر الزمان است. آن ها که بیشتر کار می کنند تأثیرات درست یا غلط خود را می گذارند. دنیا منتظر نمی ماند.

۱۳۹۹/۲/۱۴ ۵:۰۰:۲۵
Toggle Sliding Bar Area